نهادهای خیریه حلقه وصل خیّران و نیازمندان

81745721-70139842ادارات و نهادهای خیریه حلقه وصل خیّران و نیازمندان هستند و باید با درایت و برنامه ریزی مناسب نیاز نیازمندان را با توان توانمندان جامعه مرتفع کنند تا در آینده بتوانیم جامعه ای عاری از فقر داشته باشیم.

به گزارش زرین نامه؛ رضا حاجیلری درباره لزوم برنامه ریزی مناسب و متمرکز شدن فعالیت های ادارات و نهادهای خیریه نوشت: همه ساله با نزدیک شدن ایام خاصی مانند ماه مبارک رمضان، عید نوروز باستانی و ... دستگیری از نیازمندان به همت و تلاش خیّرین به اوج خود می رسد ولی در این بین نقاط قوّت و ضعفی مشاهده می شود که باید دستگاه های متولی امر دقت نظر زیادی به آن داشته باشند.

با توجه به اینکه ادارات و نهادها به عنوان تسهیل کننده و حلقه اتصال بین خیّران و نیازمندان هستند، لازم است موارد ذیل را مدنظر قرار دهند:

1- هدف از مراجعه ارگان ها به خیّرین جهت استفاده از ظرفیت آنان، باید با نگاه تسهیل امور باشد نه صرف مشتری ارگان و سازمان.

2- معمولاً افراد کم درآمد ممکن است تحت پوشش سازمان های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و... باشند که این امر می تواند در سوق دادن حمایتی، کارگشا باشد. ولی هستند افرادی که به علل مختلف تحت پوشش هیچ کدام از سازمان های حمایتی نبوده و با مشکلات عدیده ای روبرو هستند که نحوه شناسایی و دلجویی از آنان نیز قابل تامل و نیازمند برنامه ریزی است.

3- عدم وجود بانک اطلاعاتی مشخص و مشترک میان ارگان ها در خصوص مساعدت های انجام شده به مراجعه کنندگان این دستگاه ها موجب می شود نحوه خدمات رسانی به دسته دوم نیازمندان که شناسایی نشده و شاید دارای نیاز بیشتری باشند با اختلال روبرو شود.

4- مراجعه حضوری ارگان ها و مؤسسات خیریه متعدد به خیّرین باعث می شود، خیّرین به گونه ای مساعدت خود را برنامه ریزی کنند که بتوانند پاسخگوی همه ی مراجعین باشند و بخشی را نیز جهت پاسخگویی به کسانی که به صورت غیرمنتظره و دفعات به آن ها مراجعه می کنند، داشته باشند.

با توجه به مواردی که در بالا گفته شد می توان به چند نکته ذیل اشاره نمود:

بهترین روش، تجمیع خیرات ورودی در قالب مجمع متمرکز خیرین و همسو کردن سایر مجامع با سیاست های این مجمع است تا از تردد زیاد نزد خیّرین که شاید و باز هم شاید بخشی از اعتماد خیّرین را تحت الشعاع قرار دهد، کاسته شود.

با متمرکز نمودن آورده ها و ورودی ها به مجمع متمرکز، خروجی آن نیز به صورت متمرکز انجام می شود که این امر برنامه ریزی بهتر و بهینه تر را بهره مندی افراد بیشتر از مساعدت ها را بدنبال خواهد داشت و ارگان ها می توانند به عنوان تسهیل کننده در این امر، نقش حلقه وصل نیاز نیازمندان به توان توانمندان را با قدرت و درایت بهتر و بیشتر به سرانجام رسانده و خدمات مطلوب تر را به مردم ما که به فرموده حضرت امام خمینی(ره) ولی نعمتان ما هستند، ارائه نمایند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه