روی خط انتخابات/ تخریب رقیبان تجربه غلطی که تکرار می شود

زرین نامه: این روزها که به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم برخی شیوه های غلط ماندگار از گذشته یعنی تخریب رقیبان انتخاباتی از راه های مختلف خود نمایی می کند، و این در حالی است که مردم ما خواهان آگاهی از برنامه های فعالان در عرصه انتخابات هستند.

بررسی روزنامه های صبح شنبه 12 اسفند ماه 91 تهران نشان می دهد که این تجربه غلط به جای معرفی ویژگی های نامزد مورد حمایت افراد و برنامه های کاری نامزدها در دستورکار قرار دارد. و این موضوع در لابلای مطالب روزنامه ها قابل مشاهده است .

* بررسی روزنامه ها :

روزنامه رسالت به نقل از دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نوشت: خیرخواهی برای آقای هاشمی این خواهد بود که ایشان در انتخابات حضور نیابند زیرا مجددا شکست می خورند.

ˈعلیرضا زاکانیˈ در حاشیه سفر به زاهدان در گفت و گو با خبرنگار فارس در این شهرستان در پاسخ به این سووال که آیا اصولگرایان به یک کاندیدای واحدی خواهند رسید؟ گفت: ˈما در این مسیر مخالفان و رقبایی داریم که رقبای ما فتنه و انحراف هستند و لذا ما معتقدیم که اگر این دو گروه وجودش در صحنه خطری برای جهت گیری های اصولگرایانه کشور ایجاد کرده لذا باید حتما به نامزد واحد برسیم و اگر این خطر وجود نداشت اساسا لازم به این نامزد واحد نیست.ˈ

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اشاره ای به اینکه منظور وی از فتنه و انحرافی چه افراد و یا چه طیف و گروهی است نکرد.

زاکانی در پاسخ به این پرسش که وضعیت اردوگاه اصلاح طلبان را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: ˈبه نظر ما آنان متشتت هستند اما زمینه همگرایی در آنها وجود دارد. ˈ

وی همچنین در پاسخ به این سووال که آیا به نظر شما آقایان هاشمی و خاتمی در انتخابات آینده کاندید می شوند یا خیر؟ گفت: به نظر من آقای خاتمی که نه اما آقای هاشمی علاقه مند هست در انتخابات شرکت کند اما بازهم معتقدم که خیرخواهی برای آقای هاشمی این خواهد بود که ایشان نیاید و گرنه یک شکست مجدد و تلخ تر از گذشته تجربه خواهند کرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه در پاسخ به این سووال که نظرتان در خصوص جریان انحرافی و نحوه ورود آنان در عرصه انتخابات چیست؟ گفت: آنان سه ویژگی را دنبال می کنند، اول اینکه با تطمیع و دادن پول و امکان و ترغیب دیگران برای اقبال به خودشان یک رضایتمندی برای خود فراهم می کنند، دوم اینکه رقبای خود را با پرونده سازی از میدان به در می کنند و سوم اینکه مشکلات فعلی را به گردن تحریم بیندازند و بی صبرانه و مشتاقانه دنبال کنند که رابطه ما و در واقع زمینه مذاکره با آمریکا فراهم شود.

زاکانی افزود: لذا این ها این سه ˈکار ویژه ایˈ است که دنبال می کنند و من معتقدم هر سه این ها با توجه به تدابیری که نظام صورت داد و بیان شفافی که خاصه مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز داشتند این ناکارا شد و باز یقین دارم که اینها ناکام خواهد بود اما آنان به کار خودشان و تلاششان ادامه خواهند داد.

زاکانی از مخالفان فعال دولت است که از هر امکان و فرصتی برای تخریب دولت و سیاه نمایی فعالیت های دولت، استفاده می کند و دو واژه فتنه و انحرافی در ضدیت با اصلاح طلبان و همکاران و حامیان رییس جمهوری توسط وی به صورت مستمر به کار برده می شود.

* روزنامه کیهان تحت عنوان، ˈشجونی: مستند مثلث، خیانت فتنه گران را برای همگان ثابت کردˈ نوشت: ˈعضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به پخش مستند مثلث، گفت: این مستند مصداق بارز وطن فروشی و خیانت فتنه گران بود.

حجت الاسلام والمسلمین ˈجعفر شجونیˈ با بیان این که مستند مثلث موجب افشای بخشی از زوایای فتنه 88 شد، تصریح کرد: ˈتمام دنیا متوجه شده اند که دشمنان انقلاب اسلامی چه اقداماتی علیه ملت ایران ترتیب داده بودند.ˈ

وی با بیان این که رابطه کروبی با عناصر ضد انقلاب مهم ترین دلیل برای خارجی بودن فتنه 88 بوده است، تصریح کرد: بعید است که توجیهات کروبی یا اطرافیانش درباره این مستند بتواند افکار عمومی را درباره عدم خیانت وی قانع کند. این مستند انزجار ملت ایران از کروبی و دیگر سران فتنه را بیشتر کرد.

شجونی در گفت وگو با فارس با بیان این که مستند مثلث مصداق بارز وطن فروشی و خیانت کروبی بوده است، خاطرنشان کرد: حکم کروبی و موسوی خیلی فراتر از محدودیت در رفت و آمد است، این افراد باید به سزای اعمال خود برسند.

* روزنامه جام جم در خبر کوتاهی نوشت: ˈعلیرضا زاکانیˈ دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: جامعه روحانیت مبارز تهران، سه نفر را به عنوان گزینه های خود برای انتخابات معرفی کرده بود که ظاهرا حضور یک نفر منتفی شده و فقط حجت الاسلام ˈابوترابی فردˈ و حجت الاسلام ˈپور محمدیˈ مطرح هستند.

وی گفت: البته شنیده ام که آقای پورمحمدی اعلام کرده است اگر آقای ابوترابی فرد بخواهد وارد انتخابات شود او انصراف می دهد.

* به گزارش روزنامه ایران، ˈحسین مظفر زادهˈ رییس ستاد ائتلاف سه گانه اصولگرایان(ولایت - قالیباف - حداد عادل) از تشکیل کارگروه های تخصصی با مسوولیت اعضای این ائتلاف خبر داد.

مظفر با اشاره به تلاش اعضای این ائتلاف برای همگرایی و وحدت بیش از پیش در برنامه ریزی کلان کشور گفته : با تصمیم اعضای ائتلاف سه گانه اصولگرایان کار گروه های وی‍ه سیاسی و بین المللی با مسوولیت دکتر علی اکبر ولایتی ، فرهنگ و اجتماعی با مسوولیت دکتر غلامعلی حداد عادل و اقتصادی و امور زیر بنایی با مسوولیت دکتر محمد باق قالیباف تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

* به نوشته روزنامه وطن امروز ˈمحسن رضاییˈ یکی از نامزدهای انتخاباتی با بیان این مطلب که امروز رسانه های بیگانه مرتب یاس و ناامیدی را در کشورمان با سوء استفاده از برخی واقعیت های کشور از قبیل گرانی، بیکاری، اعتیاد و... تزریق می کنند، تصریح کرد:

ˈامروز آمدن به صحنه (انتخابات) و مبارزه با گرانی یک جهاد محسوب می شود و شکستن تحریم های اقتصادی کمتر از آزاد سازی خرمشهر نیست.ˈ

دبیر تشخیص مصلحت نظام در جمع مردم یزد با اشاره به جانفشانی های شهدا و رزمندگان، وضعیت کنونی کشور را بسیار حساس و تعیین کننده خواند و گفت: ˈقطعا در سال های آینده علاوه بر پشت سر گذاشتن تحریم های اقتصادی، شاهد ایران اقتصادی شکوفایی خواهیم بود.ˈ

روزنامه رسالت در خبری می نویسد: عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ˈ تسنیم ˈ از تشکیل ائتلاف چهار نفره جبهه پیروان خط امام و رهبری برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری خبر داد.

بر اساس این گزارش ˈاحمد نیک فرˈ با بیان اینکه ˈمنوچهر متکیˈ، ˈمحمد رضا باهنرˈ و ˈیحیی آل اسحاقˈ سه گزینه جبهه پیروان خط امام و رهبری هستند، گفت: این افراد با ˈمصطفی پورمحمدیˈ ائتلافی چهار نفره را تشکیل خواهند داد تا از بین آنان یک نفر وارد عرصه انتخابات شود.

*قائم مقام حزب موتلفه اسلامی می گوید: ˈاگر از کارگزاران کسی رئیس جمهور شود قصد دارد مدل لیبرال دموکرات را پیاده کند بنابراین نمی تواند این فرد انقلابی باشد و انقلاب را پیاده سازی کند

روزنامه رسالت به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد نوشت: ˈاسدالله بادامچیانˈ در مناظره با ˈمصطفی کواکبیانˈ با اشاره به مشارکت سلیقه های مختلف سیاسی در انتخابات 92 اذعان داشت: روشن است که نظام جمهوری اسلامی نظام ولایی است بنابراین در انتخابات آینده نیز باید رئیس جمهوری شخصی مردمی و ولایی باشد و از طرفی باید جمهوریت را هم قبول داشته باشد./ ایرنا

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه