قومیت گرایی پاشنه آشیل رشد و پیشرفت شهرستان علی آباد کتول

دهیار روستای قوشکرپی شهرستان علی آبادکتول با اشاره به خدمات رحمت اله نوروزی نماینده شهرستان علی آباد کتول در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، گفت: قومیت گرایی، از آفات انقلاب اسلامی و از مسائل گریبانگیر منطقه ماست که جلو رشد و توسعه پایدار را می گیرد. آقای نوروزی با شعار رنگین کمان اقوام به میدان آمدند که امید است در آینده نیز به این شعار جامعه عمل بپوشانند.

به گزارش زرین نامه؛ گفت و گوی خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه با آقای کریم کشته دهیار روستای قوشکرپی درباره خدمات رحمت اله نوروزی نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، مشکلات فعلی این روستا و راه های برون رفت از آن را در ادامه می خوانید:


سئوال: «میزان استقبال مردم از آقای نوروزی در چه حدی است؟»
_اولاً میزان مشارکت ان شاءالله حداکثری و با توجه به این مشارکت اقبال مردم به ایشان بسیار بالا خواهد بود.


سوال: «مشکلات و مسائل حل نشده روستای قوشکرپی چه چیز هایی است؟»
۱_ اولین مسئله «طرح هادی روستایی» است که با اعتبارات روستایی در حال انجام و اجراست که اگر اعتبارات دولتی افزایش یابد کمک شایانی به توسعه پایدار روستا می کند.
۲_ بحث ساخت دبستان «میثم تمار» روستا و بازسازی آن و محیط اطراف آن با توجه به افزایش جمعیت روستایی خیلی اهمیت دارد، چرا که با حل این مشکل فرزندان روستا نیاز به ایاب و ذهاب به شهر و اطراف آن را ندارند.
لازم به یادآوری است که این مدرسه با تلاش آقای نوروزی از طریق بنیاد برکت و با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار ( در حالی که ایشان نماینده نبودند ) ساخته شده است.


سوال: «مسائل بهداشتی درمانی روستا چگونه است ؟»
_این روستا دارای خانه بهداشت بوده و از لحاظ بهداشت عمومی نیز از جدول کشی و ... بهره مند می باشد.

 

سوال: «وضعیت اشتغال و کار آفرینی در روستای قوشکرپی چگونه است ؟»
_ابتدا باید توضیح داده شود که روستا کشاورزی و دارای بافت روستایی است و شش ماه کار و شش ماه بیکاری بوده و لازم است که در زمینه کشت جایگزین گندم و جو و آوردن محصولات کشاورزی مناسب اقدامی صورت پذیرد.
احداث کارخانه صنایع تبدیلی در شهرستان و روستا لازم و ضروری است.
مطالعات نشان داده که کشت چغندر قند می تواند به عنوان محصول جایگزین و صنایع تبدیلی آن به عنوان یک راه حل بررسی و تحلیل شود.
ایجاد باغات و تقویت باغداری نیز یک راهکار قابل توجه است.


سوال: «مشکلات و مسائل اجتماعی و خانوادگی در روستای شما چیست ؟»
_اگر بحث اشتغال و بیکاری حل شود، بسیاری از مسائل حل و یا بسیار تقلیل می یابد.
یکی از مهمترین راهکارهای حل مشکلات مردم، ساخت خانه عالم در روستا است که در صورت حضور عالم بسیاری از مشکلات اجتماعی خود به خود حل می شود.  حضور عالم در روستا عملاً مسجد را به «مجموعه ای فرهنگی مذهبی» تبدیل می کند.

 

سوال : «نظر شما درباره فضای انتخاباتی این دوره و دوره های قبل چیست ؟»
_ بنده شخصاً یک «سیستانی و زابلی» هستم ولی یک ساعت نمی توانم در آن سرزمین زندگی کنم، زیرا زادگاه و محل رشد و نمو من اینجا (شهرستان علی آباد کتول) بوده است.
قومیت به عنوان یک ظرفیت قابل ارزش و احترام است اما این ظرفیت اگر کنترل نشود به «تهدید و آسیب» تبدیل می شود.
قومیت گرایی، از آفات انقلاب اسلامی و از مسائل گریبانگیر منطقه ماست که جلو رشد و توسعه پایدار شهری و شهرستانی را می گیرد. آقای نوروزی با شعار رنگین کمان اقوام به میدان آمدند که امید است در آینده نیز به این شعار جامعه عمل بپوشانند.


گفت و گو: محمد دیلم کتولی


انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه