طرح حمايتي دولت از قاليبافان و سوء استفاده فرصت طلبان

زرین نامه: در سال گذشته قاليبافي هم به جمع مشاغل سخت پيوست و حمايت هاي دولت از اين حرفه موجب هجوم معني دار متقاضيان به كلاسهاي آموزش قالي بافي شده است.

به گزارش زرین نامه، در سال گذشته دولت به منظور حمايت از قشر قاليباف و حرفه قاليبافي و در راستاي پيشبرد اقتصاد مقاومتي اين حرفه را هم جزء مشاغل سخت محسوب كرد.

در اين طرح كار آموزان دوره قاليبافي و همچنين قاليبافان محلي بعد از اخذ مدرك قاليبافي از مراكز فني و حرفه اي مي توانند از بيمه مشاغل سخت تامين اجتماعي استفاده كنند.

به اين ترتيب كه بعد از پرداخت 15 سال حق بيمه كه مقدار آن حدوداً 25 هزار تومان است باز نشسته مي شوند و مستمري بگير محسوب مي شوند.

پايين بودن حق بيمه و كوتاه بودن زمان بازنشستگي كه از ويژگي هاي مشاغل سخت مي باشد موجب وسوسه فرصت طلبان شده است.

متاسفانه بيش از 90 درصد كساني كه به اين كلاسها هجوم آورده اند هدفي جز استفاده از حق بيمه آن ندارند نه به فكر كار توليدي هستند و نه حتي علاقه اي به قاليبافي دارند.

ماشينها آخرين مدلي كه در جلوي درب آموزشگاه به دنبال همسران و فرندان خود مي آيند و حتي كساني كه در بازار و بخشهاي خصوصي مشغولند و فقط به منظور استفاده از بيمه به اين كلاسها هجوم آورده اند بسيار تاسف برانگيز است.

مطمئنا اگر مسئولين بيمه تامين اجتماعي جلوي اين سوء استفاده ها را نگيرند اين طرح به شكست كشيده خواهد شد و نه تنها موجب رشد قاليبافي نمي شد كه بار مالي سنگيني را بر دوش دولت خواهد گذاشت./ساحل گمیشان

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه