تشتت در اردوگاه اصولگرایان استان گلستان

زرین نامه: با ورود مهندس محمد رضا باهنر دبیر جامعه اسلامی مهندسین و نامزد احتمالی ریاست جمهوری به گرگان تعداد کاندیداهای احتمالی اصولگرا به چند نفر رسید و معلوم نیست اصولگرایان استان تحت کدام بیرق قرار بگیرند.

به گزارش زرین نامه؛ جامعه اسلامی مهندسین استان گلستان با مسئولیت "صاحب حجتی " مشاور عباسی در وزارت ورزش و مسئول کمیته امور استانهای وزارت ورزش و جوانان مدتی است که همایش هایی را با عنوان نشست بزرگ اصولگرایان استان گلستان برگزار می کند.

در همین راستا چند ماه قبل "ابوترابی فرد" یکی دیگر از نامزدهای احتمالی به گرگان آمده بود و در تالار فخرالدین اسعد گرگانی سخنرانی کرد.

فردا ساعت 6 بعد از ظهر نیز "محمدرضا باهنر " دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین کشور مهمان استان گلستان است تا اندیشه های خود را در معرض قضاوت مردم و نخبگاهن قرار دهد.

اما نکته ای که وجود دارد اینست که شاید در سطح کشور و پایتخت تعدد کاندیداها زیاد مهم نباشد اما در مراکز استانها و شهرهای پرجمعیت تعدد کاندیداها مضر و موجب تشتت آرای مردمی می شود.

در حال حاضر اصولگرایان چندین گروه شدند و هر گروه برای خود نامزد مستقلی معرفی نموده و قصد ائتلاف را هم ندارند.

برخی از این گروهها عبارتند از:

جبهه پیشرفت و عدالت: این گروه "محمد باقر قالیباف" را سرلوحه کار خود قرار داده و سفرهای استانی خود را با محور وی برگزار می کند. حضور دو هفته پیش کاکویی در گرگان موید این نکته است.

جبهه ایستادگی: این جبهه در سال 88 با محوریت "محسن رضایی" اعلام موجودیت کرد و توانست عده ای از بازنشسته های دفاع مقدس را دور خود جمع کند. محسن رضایی در غرب کشور و لرها رای خوبی دارد اما جدیدا تمرکز خود را در شمال کشور قرار داده به طوریکه تا بحال دو بار فقط به استان گلستان آمده که یک مورد آن در هفته وحدت بوده و مورد دیگر آن هم جمعه هفته گذشته می باشد. او روی رای ترکمن ها حساب ویژه ای باز کرده است.

جبهه پایداری: این جبهه هم از قافله عقب نمانده و با انتخاب سید محسن طاهری فرزند ایت الله سید حبیب الله طاهری گرگانی نماینده فقید مردم گرگان در مجلس خبرگان رهبری و برادر سید علی طاهری به عنوان دبیر جبهه پایداری در استان فعالیت خود را با حمایت از "کامران باقری لنکرانی" آغاز کرده اند. این جبهه تحت الحمایه آیت الله مصباح یزدی قرار دارد و همایش این جبهه نبز هفته گذشته برگزار و کامران باقری نامزد نهایی این جبهه معرفی شد.

جمعیت رهپویان ولایت: این جبهه با محوریت "علی زاکانی " نماینده منتقد دولت شکل گرفته و در مجموعه اصولگراهای استان و در مجموعه استانداری طرفدارانی دارد و در کل اصولگراهای معتدل به ایشان تمایل زیادی دارند. اخیرا برخی از اصولگرایان به تشکیل زودتر از موعد ائتلاف 2+1 بدن حضور زاکانی اعتراض کرده بودند و خواهان حضور وی در این ائتلاف بودند. زاکانی چند روزی است که با شکایت گروه خودرو سازی سایپا درگیر شده است.

جامعه اسلامی مهندسین: این تشکل هم در استان گلستان با مسئولیت صاحب حجتی مدیر امور استانهای وزارت ورزش و جوانان و از افراد نزدیک به عباسی وزیر ورزش و جوانان می باشد. این تشکل هم چندباری همایش هایی را تحت عنوان همایش بزرگ اصولگرایان در گرگان برگزار کرد که با انتقادات جدی از طرف چهره های سرشناس اصولگرایان مواجه شد. این تشکل هم تا بحال از" ابوترابی فرد و باهنر" حمایت کرده و نتیجه قطعی خود را هنوز اعلام نکرده است.

در کنار این تشکل ها افرادی مانند "منوچهر متکی "، "مصطفی پورمحمدی " و "محمد باقر خرازی "را قرار دهید که تا بحال به گرگان و استان گلستان سفر کرده و اعلام برنامه نمودند و حتی برخی مانند متکی در استان گلستان ریشه ای به قدمت تولدش دارد و متعلق به این استان است.

و افرادی که بصورت مستقل به میدان آمده اند که هر کدام از انها اگر تعدادی هم طرفدار داشته باشند، انوقت باید فکری بحال اندیشه نامتمرکز مردم کرد که واقعا به چه کسی رای بدهند.

مهم نیست چه کسی رئیس جمهور می شود و خادم المله لقب می گیرد ولی به هر حال خوبست که ائتلافهایی برای بالا آمدن چهره برتر در میان اصولگرایان صورت بگیرد و همه در کنار هم به مملکت و پیشرفت و رفاه مردم فکر کنند.

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه