غلبه حاشیه مناظره بر متن

زرین نامه: شاید شما نیز جزو آن دسته از افرادی بودید که بعد از اتمام مناظره های اقتصادی بین هشت نامزد با خود گفتید حیف از 4 ساعت وقت.

به گزارش زرین نامه؛ بالاخره اولین برنامه مناظره انتخاباتی نامزدها دیروز بعد از ظهر برگزار شد و بسیاری منتظر بودند تا این مناظره تکلیف نامزدهایشان را تا حدودی مشخص کند. ولی به نظر بخت با آنان یار نبود و در اواسط برنامه بسیاری پی بردند که انتظار آنان نابجا بوده است و هر چه به پایان برنامه نزدیک می شدند، غصه زمان از دست رفته را می خوردند.

وقتی پایان برنامه اعلام شد انگار داور سوت پایان بازی را اعلام کرده و تماشاگران تیم بازنده ورزشگاه را با حالت ناراحتی ترک می کنند.

انتظار این بود که بعد از پایان مناظره ، محتوا و گفته های نامزدها در بین افکار عمومی به بحث گذاشته شود و سوژه داغ رسانه ها تبدیل شود ولی متاسفانه حاشیه بر متن چربید و این نحوه برگزاری مناظره بود که فضای رسانه ای را به خود اختصاص داد و زمینه تولید پیامک های طنز آمیز را فراهم کرد.

به یاد دارم که مهندس ضرغامی رئیس رسانه ملی چند روز قبل به نامزدها هشدار داده بود که نامزدها باید از آمادگی زیادی برای حضور در مناظره ها برخوردار باشند چرا که قرار است برنامه اقتصادی هر یک از نامزدها به طور اساسی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

حال سؤال این است که آیا این نوع شیوه مناظره چنین هشداری را می طلبید ؟ مگر غیر از این بود که برخی از نامزدها خود به نحوه اجرای این مناظره اعتراض داشتند.

مگر غیر از این بود که بسیاری از حرف ها و صحبت هایی که همگان قبلا شنیده بودند در این برنامه نیز مجال تکرار یافت.

آیا دیدگاهها و نظرات طرح شده پیرامون مشکلات اقتصادی کشور در این برنامه توانست آگاهی های لازم را در اختیار مخاطبان قرار دهد تا بر اساس آن بتوانند نامزد اصلح خود را از بین آنها انتخاب کنند؟

خاطرم است رئیس رسانه ملی چند روز قبل با چنان دبدبه و کبکبه ای اعلام کرد که اگر نامزدها بتوانند از فرصتی که رسانه ملی در اختیار آنان قرار می دهد نهایت استفاده را ببرند، دیگر نیازی به تبلیغات ندارند.

آیا این برنامه توانست نظر آقای رئیس را تایید کند ؟

در خصوص انتخاب مجری برنامه های مناظره نیز اسامی متعددی از جمله خود رئیس رسانه ملی مطرح شد و حرف های گوناگونی زده شد که گویا اتفاق محرمانه ای در پیش است و قرار است شاهکاری به نمایش عمومی در آید.

آیا وضعیت چنین بود. آقای حیدری در این برنامه، کاری خارق العاده ای انجام داد که دیگران قادر به انجام آن نبودند.

مشخص نیست که صدا و سیما با چه پشتوانه و امیدی نحوه اجرا مناظره را تا قبل از برگزاری رونمایی نکرده و آن را برای خود محرمانه تلقی کرده بود.

اگر نحوه انجام مناظره ها از قبل روشن می شد چه بسا با تغییرات لازم در آن به جای این که به فکر تهیه پیامک های طنز آمیز باشیم به فکر تجزیه و تحلیل برنامه نامزدها بودیم.

فرامرز گلستانی

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه