دولت دهم تمام و مسکن مهر علی آباد ناتمام/ متقاضیان مسکن مهر در انتظار کلید

زرین نامه: علیرغم پایان دولت نهم که یکی از وعده هایش صاحب خانه شدن هم وطنان در قالب مسکن مهر بود، رویای صاحب خانه شدن جمعی از شهروندان شهرستان علی آباد کتول در اسارت وعده و وعیدهای مسکن سازان در آمده است.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ ساخت سه هزار و 891 واحد مسکن مهر در علی آباد کتول برنامه ریزی شد که از این تعداد یک هزار و 96 واحد آن مربوط به طرح مالکیت 99 ساله هستند.

زیربنای ناخالص کل واحدها 395 هزار و 191 متر مربع است که 816 میلیارد ریال برای احداث آنها اعتبار پیش بینی شده است.

شهرستان علی آبادکتول رتبه دوم احداث مسکن مهر را در گلستان دارد که بیش از 487 واحد مسکن مهر سال گذشته در این شهرستان افتتاح شد.

برای احداث این واحدها در مجموع 97 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که از این تعداد واحدها 477 واحد مسکن مهر خود مالک و 10 واحد در بافت فرسوده شهری ساخته شده اند.

روز گذشته جمعی از متقاضیان مسکن مهر علی آباد کتول خسته از مراجعه و پیگیری مکرر به مسئولان شهری در خصوص تکمیل این پروژه در گفتگو با خبرنگار ما خواستار انعکاس مشکلاتشان به مسئولین شدند.

عابدینی یکی از متقاضیان مسکن مهر در سایت ولایت علی آباد کتول گفت: این سایت برای تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان کاملا آماده و واحدها بنام افراد ثبت شده اما تاکنون به هیچ یک از متقاضیان تحویل نشده است.

درخواست وثیقه های چند میلیونی از متقاضیان

وی اظهار داشت: متولیان امر دستور دادند که مالکین با مراجعه به بانک ها، وثیقه های میلیوی برای ضمانت ارائه دهند که این طرح در حال پیگیری می باشد.

خانم شکری دیگر متقاضی مسکن مهر که سال ها آرزوی خانه دار شدن را دارد نیز بیان داشت: تمام مراحل قانونی برای تحویل مسکن مهر را انجام دادیم و ظاهراً هیچ مشکلی برای تحویل وجود ندارد اما نمی دانیم چه برنامه ای در پیش است که می خواهند از ما ضمانت های میلیونی بگیرند.

ابری دیگر متقاضی مسکن مهر نیز اظهار داشت: برای پیگیری موضوع ضمانت بارها به استانداری، فرماندرای، نماینده و راه و شهرسازی مراجعه کردیم و تاکنون هیچ خبری نشده است.

کلیدخانه ها را نمی دهند

وی ادامه داد: با حضور رئیس جمهور 14 هزار مسکن مهر تحویل شد ولی در علی آباد کتول واحدی تحویل نشده است.

حسینی دیگر مالک مسکن مهر نیز عنوان کرد: از سال 86 تاکنون 17 میلیون و 500 هزار تومان برای ساختمان 75 تا 80 متری پول واریز کردیم و قرار بود آخر خرداد ماه امسال کلید را تحویل دهند که هر روز آن را به تعویق می اندازند.

وی گفت: مسئولان بانک مسکن می گوید باید برای گرفتن سند مالکیت، پایان کار و ضامن معتبر ارائه دهید در صورتی که تعاونی ها این کار باید انجام دهند نه اشخاص.

محمدی متقاضی مسکن مهر که به گفته وی شش سال سرگردان ساخت و تحویل مسکن مهر است نیز ادامه داد: تاکنون هیچ واحد مسکونی مهر در شهر علی آباد کتول به متقاضیان تحویل نشده است.

وی بیان داشت: متولیان امر آنقدر ضعیف عمل کرده اند که در طول دو دوره دولت نهم و دهم که این همه مسکن واگذار شد، نتوانستند حق مردم را در منطقه بگیرند.

پیگیری مشکلات مسکن مهر

علی اکبر کی پور فرماندار علی آباد کتول نیز گفت: به متولیان امر دستور پیگیری اکید داده ام و قرار شد بانک مسکن فعلا وام را بدون سند و ضامن، بصورت زنجیره ای قبول کند تا بتوانیم مسکن ها را واگذار کنیم.

به گزارش زرین نامه؛ طرح مسکن مهر از سال 86 در گلستان کلید خورد که ساخت 49 هزار واحد مسکن مهر و نوسازی هشت هزار و 500 واحد مسکن در بافت فرسوده در دستور کار قرار گرفت.

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه