شعار مرگ بر آمریکا اصل خدشه ناپذیر نظام جمهوری اسلامی

زرین نامه: علی رغم مدت زمان کوتاه از روی کارآمدن دولت یازدهم ، شاهد تحولاتی کم سابقه و در برخی موارد بی سابقه در عرصه دیپلماسی خارجی می باشیم.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما؛ علی رغم مدت زمان کوتاه از روی کارآمدن دولت یازدهم ، شاهد تحولاتی کم سابقه و در برخی موارد بی سابقه در عرصه دیپلماسی خارجی می باشیم.

تحولاتی نظیر مذاکره دوجانبه وزیران امور خارجه ایران و آمریکا در حاشیه مذاکرات وزرای خارجه کشور موسوم به 1+5 با ایران در نیویورک ، گفتگوی تلفنی باراک اوباما با دکتر روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در ساعات پایانی حضور هیات ایرانی در آمریکا و نیز اقداماتی نظیر تغییرات صورت گرفته در تیم مذاکره کننده هسته ای ، توافق بعمل آمده بین دو کشور ایران و انگلیس در شروع فعالیت دیپلماسی بین دو کشور در قالب کاردار غیر مقیم و همچنین تلاش برخی افراد و جریانات سیاسی در حذف شعار " مرگ بر آمریکا " و " مرگ بر ضد ولایت فقیه " و طرح بهت آور و تعجب برانگیز سایت منتسب به آقای هاشمی رفسنجانی مبنی بر مخالفت حضرت امام خمینی (ره) با شعار " مرگ بر آمریکا " و پوشش وسیع رسانه ای آن در نشریات وابسته به جریانات مدعی اصلاح طلبی از جمله آنها بشمار می آید.

* شعار مرگ بر آمریکا اصل خدشه ناپذیر نظام جمهوری اسلامی

طرح ادعای مخالفت امام(ره) با شعار " مرگ بر آمریکا " در حالی است که این شعار از اصول خدشه ناپذیر سیره عملی بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی بوده و دهها مورد از مواضع حضرت امام(ره) در زمان حیاتشان موید آن می باشد که بعنوان نمونه می توان به بخشی از پیام ایشان به مراسم حج ابراهیمی پس از کشتار خونین مکه اشاره کرد . " انشا الله ما نخواهیم گذاشت از کعبه وحج این منبر بزرگی که به بلندای بام انسانیت ، باید صدای مظلومان را به همه عالم منعکس سازد و آوای توحید را طنین اندازد ، صدای سازش با آمریکا و شوروی و کفر و شرک نواخته شود و از خدا می خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ بر آمریکا و شوروی را به صدا در آوریم. "

* رهبر معظم انقلاب با نگاه ژرف اندیشانه " نرمش قهرمانانه" را مطرح کردند

به دنبال روی کار آمدن دولت یازدهم و اتخاذ رویکرد جدید در عرصه دیپلماسی خارجی ، رهبر معظم انقلاب با نگاه ژرف اندیشانه و در جهت هدایت صحیح دستگاه دیپلماسی کشور موضوع " نرمش قهرمانانه" را که در واقع به معنا و مفهوم انعطاف و مانور حساب شده در عرصه سیاست خارجی و تغییر روش و تاکتیک هوشمندانه در رسیدن به راهبردی مشخص می باشد را مطرح نمودند و در همین رابطه در دیدار با مسئولان وفرماندهان سپاه فرمودند: " ما مخالف با حرکت های صحیح و منطقی دیپلماسی هم نیستم چه در عالم دیپلماسی چه در عالم سیاست های داخلی بنده معتقعد به همان چیزی هستم که سالها پیش اسم گذاری شد « نرمش قهرمانانه» ، نرمش در یک جاهایی بسیار لازم است ، بسیار خوب است.

عیبی ندارد. اما این کشتی گیری که دارد با حریف خودش کشتی می گیرد و یک جاهایی به دلیل فنی نرمش نشان می دهد ، فراموش نکند که طرفش کیست، فراموش نکند که مشغول چه کاری است . این شرط اصلی است . بفهمند که دارند چه کاری می کنند ، بدانند که با چه کسی مواجهند ، با چه کسی طرفنند."

* دولت و دستگاه دیپلماسی کشور زمینه سوء استفاده دشمن را از بین ببرد

در همین راستا لازم است دولت و دستگاه دیپلماسی کشور با پرهیز از هر گونه اقدام شتابزده و نابجا ، زمینه سوء استفاده دشمن و شکل گیری این تصور غلط که فشارهای اقتصادی آمریکا و غرب موجب اتخاذ سیاست های جدید دستگاه دیپلماسی کشور شده است را بگیرد .

مسئولان دستگاه سیاست خارجی باید به این حقیقت انکار ناپذیر توجه داشته باشند که آمریکایی ها غیر منطقی و غیر قابل اعتمادند و هدف آنها از گفتگو با جمهوری اسلامی ایران ، تحمیل اراده خود به طرف مقابل است. مطلبی که رهبر معظم انقلاب در روز اول فروردین ماه سال جاری اینگونه بدان اشاره فرمودند : " من به این گفتگو ها خوش بین نیستم . چرا ؟ چون تجربه های گذشته ما نشان می دهد که گفتگو در منطق حضرات آمریکایی به این معنی نیست که بنشینیم تا به یک راه حل منطقی دست پیدا کنیم- منظورشان از گفتگو این نیست - منظورشان از گفتگو این است که بنشینیم حرف بزنیم تا شما نظر ما را قبول کنید . هدف از اول اعلام شده است باید نظر طرف مقابل قبول شود . لذا ما همیشه اعلام کردیم و گفتیم که این گفتگو نیست ، این تحمیل است و ایران زیر بار تحمیل نمی رود . من به این اظهارات خوشبین نیستم ."

نکته قابل توجه اینکه رفتار آمریکا در قبال ایران در ماهها و هفته های اخیر ، بیش از آنکه یک رفتار مبتنی بر راهبرد دراز مدت باشد ، اقدامی تاکتیکی با هدف مهار انقلاب اسلامی بعنوان قدرت برتر منطقه ای است . لذا کوته بینی و ساده اندیشی است که تصور کنیم مناقشات ریشه دار و مبنایی انقلاب اسلامی با آمریکا با چند دور گفتگو مرتفع گردیده و آمریکا و متحدان غربی او استقلال و آزادی ما را به رسمیت خواهند شناخت .

* هدف دشمنان عبور از هویتها و ارزشهای معنوی است

مطلبی که در بیان حضرت امام خمینی (ره) به وضوع مطرح گردیده است : " نکته مهمی که همه ما باید به آن توجه کنیم و آن را اصل و اساس سیاست خود با بیگانگان قرار دهیم ، این است که دشمنان ما و جهانخوارن تا کی و تا کجا ما را تحمل می کنند و تا چه مرزی استقلال و آزادی ما را قبول دارند . به یقین آنان مرزی جز عدول از همه هویتها و ارزشها معنوی و الهی مان نمی شناسد . به گفته قرآن کریم هرگز از مقابله و ستیز با شما دست بر نمی دارند مگر اینکه شما را از دین تان برگردانند . ما چه بخواهیم و چه نخواهیم صهیونیست ها و آمریکا و شوروی در تعقیب مان خواهند بود تا هویت دینی و شرافت مکتبی مان را لکه دار نمایند ."

در پایان این نکته را یاد آوری می شود که تنها راه برون رفت اساسی از مشکلات و تنگناها، بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت داخلی ملت بزرگ ایران و استحکام بخشی ساخت درونی نظام، تقویت اعتماد به نفس و اقتدار ملی و افزایش ظرفیت های درون زای کشور می باشد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه