مقلد کدام قبیله ایم ؟ / فعالان سیاسی در استان برای کدامین آرمان شور آفرین شده اند ؟!

زرین نامه: این انقلاب آنطور ها هم که شما می بینید کشوری با جزایر گفتمانی متناقص و متضاد فکری و فلسفی نیست که تغییر در دولت هایش را تغییر مسیر و نو شدن تفسیر کنیم !

به گزارش زرین نامه؛ در این ایام ، وقتی فرصتی می شود که کمی در جریان مسئله های و دغدغه های برادران اصلاح طلب ترکمن قرار بگیریم . وقتی مثلا همین رسانه اصلاح طلب حامی دولت تدبیر و امید و اعتدال ترکمن های منطقه را که مرور می کنیم با خود می گوییم مگر این “ فعاالان اصلاح طلب ” به غیر از سایت “ انتخاب ” و “ دکتر زیبا کلام ” به رسانه ی دیگری جهت دریافت اخبار و مواضع دولت “ اعتدال ” سر نمی زنند ! و یا مرجع دیگری را همچون تاریخ و گفتمان انقلاب برای حضور سیاسی خود ندارند ، که اینقدر به جناح و قبیله و چپ و راست و آبی و قرمز چنگ می زنند !

آنچنان شور آفرین با دغدغه به حضور خود سرعت داده اید که گمان می بریم که دیروز در همین دولت گذشته در تبعید به سر می برده اید ! جفای شما در حق نظام بسیار تأمل بر انگیز است ، تنها در سال گذشته ( سال ۹۱ ) علیرغم منفی نگری ها شما ، ۶۵ درصد از فرصتهای استخدام در کل استان گلستان به جوانان اهل سنت رسیده بود !

توهم چیز خوبی نیست. متوهم که باشی از دریچه ی کوچک تصوراتت هر آنچه می بینی مطلق دانایی ست در کف تو ، و دانای کل هم خودت !

بی خبر از آنکه که دانای کل خوشحال ما ، بلاتشبیه البته ، مغز خالی گردوست (خدای نکرده ! بلانسبت ! ) که روی زمین قل می دهندش تا بخورد به در و دیوار و گردو های دیگر و بعضی بازی ها پیش برود !

اینکه چرا عده ای اشتباها تصور می کنند در انتخابات ها نظام به صورت از این رو به آن رو ! تغییر می کند و اینکه آن عده دقیقا چه کسانی هستند و چه نوع تفکری دارند سوال خوبیست!

اینکه بر اساس کدام منطق به این سرعت و سهولت در نظام تغییر می دهند و بر اساس کدام مدل مدیریتی تعویض مدیران و مسئولان را در ابعاد قطار قطار ، باعث پیشرفت و مایه ی شعف و مسرت می دانند این هم سوال خوبیست!

یا حتی ریشه ای تر بررسی کنیم، اصلا معیار و ملاک تعیین نیروهای اجرایی و مسئولین را چه می دانند ؟ ملاک شایستگی است ؟ یا قبیله گرایی؟

صد درصد در دیدگاه اعتدال و عقلانیت اصل بر قانون و شایستگی است ، پس باید به حساب بی حواسی و بی دقتی برخی شاگردان اصلاحات بگذاریم که از دولت با شعار اعتدال ، انتظار قبیله گرایی دارند و داس ورزی !

بگذریم که در دوره ی گذشته در سطوح کلان و خرد طبق اسناد موجود کنار کشیدند و دست رد به دعوت همکاری مسئولین وقت زدند و سابقه ی قبیله گرایی این عزیزان مال امروز و صد روز و یک سال قبل نیست.

کاش دوستان ما به حرمت خون شهدایی که با هر اعتقاد و تفکر از شیعه و سنی و مسلمان و مسیحی شان دوشادوش هم و برای دفاع از دین و شرف و ناموس ، جان دادند ، به باورشان به نظام و به گفتمان انقلاب اسلامی توجه و تاملی دوباره داشته باشند. هدف ها را مرور کنند و نقشه راه را با رفتار و عملکرد امروزشان مقایسه کنند.

مبادا از راه به بیراه منحرف شویم و ندانسته و بی خبر ، بازیچه ی دست استکبار باشیم و گردوی دست صهیونیزم و قبیله گرایان داخلی ، که به وقتش قل مان بدهند و بعد فراغت از بازی سرخوش از تفریح شان ، طبق طبیعت شان ببلعند مان و ... .

احتراما ، اگر دغدغه دارید ، دشمن را درست تشخیص دهید و منصفانه رفتار کنید و اگر دغدغه ی شما ، از جنس دیگریست و ارتباط با تنوع صندلی ها و میزها دارد ، شعار دروغین سر ندهید و مردم را بهانه و وسیله ی طمع ورزی و ریاست طلبی نکنید ، لطفا .

جمهوریت نظام برای اسلامیت آن است و لاغیر… ، همان اسلام انقلابی که صدها شهید برایش دادیم و امامش وصیت ها برآن پیوست نمود!

این انقلاب آن طور ها هم که شما می بینید کشوری با جزایر گفتمانی متناقص و متضاد فکری و فلسفی نیست که تغییر در دولت هایش را تغییر مسیر و نو شدن تفسیر کنیم !

برادران فعال سیاست و اصلاح ، بیش از سی سال از نو شدن و بهار می گذرد ! گوش به کدامین سخن ها می دهید ! …

بیش از سی سال از ایجاد تعادل در بین هویت ، دیانت و انسانیت می گذرد ، برای کدامین آرمان شور آفرین شده اید ؟! …

در گفتمان انقلاب اسلامی و اصول ثابت آن ، معمول است به توجه و گوش سپردن به کلام ولی امر :

" این جناحها و خطوط و احزاب هم از نظر بنده اعتبارى ندارند. بعضى خودشان که کشمکش مى‌کنند هیچ، سعى مى‌کنند که رهبرى و دستگاههاى نظام را هم وانمود کنند که در دعواهاى جناحى و خطّىِ اینها واردند! این مطلب درست نیست.

بنده حزب و شخصیت نمى‌شناسم ؛ بنده این را مى‌شناسم که کسى که مى‌آید به مجلس ، باید با تقوا باشد. اوّلین شرط تقواست: « انّ اکرمکم عنداللَّه اتقاکم(۸)».

دیگر این که باید طرفدار محرومین باشد ؛ بداند که در کشور محرومیت هست و سعى و همّت او باشد که رفع محرومیت کند. باید ضدّ فساد هم باشد و با فساد مالى و اقتصادى به‌شدّت و به‌جد ، از بُن‌دندان و نه به لفظ، مخالف باشد، تا با فساد مبارزه کند.

البته توانمند، با اخلاص و عالِم هم باشد . صلاحیت بر اساس این مسائل است و مسؤولان دستگاه‌هاى مختلف – چه وزارت کشور، چه شوراى نگهبان و چه دستگاههایى که در زیرمجموعه این مراکز مشغول فعالیت هستند – باید معیارشان را قانون قرار دهند؛ زیرا در قانون این مسائل پیش‌بینى شده است.

اگر قانون به‌طور دقیق و غیر جانبدارانه از یک جناح و یک گروه و یک حزب رعایت شود، همین چیزى که ما مى‌خواهیم، تحقّق پیدا خواهد کرد. دستگاههاى دولتى مراقب باشند که نقش داور را ایفا کنند.

در یک بازى ورزشى داور نقش مشخّصى دارد. اگر هر یک از دو تیمى که با هم مسابقه مى‌دهند، پیروز شوند، در حقیقت داورى که خوب داورى کرده، پیروز شده است ؛ اما اگر داور رفت سراغ یکى از دو تیم – رفت سراغ این جناح یا آن خط – چه آن تیم پیروز شود، چه شکست بخورد، داور شکست خورده است.

دستگاههاى دولتى نقش داورى خود را حفظ کنند و مراقب باشند گرایش به این حزب و آن حزب و این جناح و آن خط پیدا نکنید. " / بیانات در دیدار مردم قم‌ - ۱۳۸۲/۱۰/۱۸

پ.ن : برای استاندار عزیز و همه مسئولان جدید آرزوی سلامتی و خدمت خالصانه به مردم شریف استانم را دارم ، ان شا الله .

نویسنده : صالح کاهانی - وبلاگ 57

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه