3 روز غنی سازی 100% در مشهد؛ بازرسان 1+5 بیایند ! + عکس

امروز بزرگ ترین مرکز غنی سازی در ایران، مشهد مقدس است که در راکتور دائمی و ابدی حرم مطهر با چرخش زائرین به دور سانتریفیوژ ضریح منوّرش، محصولی با غنای 100% تحویل می دهد.

به گزارش خبرنگار گلستان ما از مشهد ؛ هر ساله به مدت 3 روز از سراسر کشور و حتی برخی کشورهای مسلمان خارجی جمعیت زیادی برای عرض ارادت و کسب فیض از درگاه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به مشهد مقدس می آیند .

روزهای پایانی ماه صفر در هر سال به روزهایی دیدنی و باشکوه در مشهد مقدس تبدیل می شود و صحنه هایی بی نظیر از عشق به آل الله را به تصویر می کشد.

بزرگترین اجتماعات علاقمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت در ایران در 2 مناسبت بزرگ و مهم ، یکی مذهبی و یکی ملی اتفاق می افتد .

بزرگترین تجمع ایرانیان در حرم امام رضا (ع) در ایام ملی ، " لحظه تحویل سال " در ایام نوروز هر سال صورت می گیرد که اجتماعی بی نظیر را در یکی از شادترین روزهای سال به رخ جهانیان می کشد که مردم از سراسر کشور به مشهدالرضا (ع) می آیند تا سال نو خود را از مقدس ترین مکان آغاز کنند.

haram4

بزرگترین تجمع ایرانیان در حرم امام رضا (ع) در ایام مذهبی ، " روزهای پایانی ماه صفر " مصادف با ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) ، شهادت امام حسن (ع) و شهادت امام رضا (ع) هر سال صورت می گیرد که هیئت های مذهبی و عزاداران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بعد از حدود 2 ماه عزاداری خود را به مشهد مقدس می رسانند تا عزاداری 2 ماهه خود را در حضور آقا امام رضا (ع) کامل نموده و به پایان برسانند.

haram1

2 تجمع بزرگ در 2 روز متفاوت در یک مکان ، نکته ای نغز و زیبا را بیان می کند و آن اینکه مردم ایران هم در " لحظه تحویل سال " به عنوان شادترین روز زندگی و هم در " روزهای پایانی ماه صفر " به عنوان غم انگیزترین روزهای جهان اسلام ، حرم امام رضا (ع) را انتخاب می کنند و این خود نشانه ای بزرگ از ولایت مداری و دینداری عمیق ملت بزرگ ایران بوده و از قابلیت های بی نظیر و گرانقدر این حرم حکایت دارد.

اگر روزی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی به صراحت و روشنی فرموده بودند: " این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. " ، تعبیر و تفسیر این کلام عمیق این روزها آشکارتر و قابل فهم تر می شود.

زیرا که دنیا هم به تاثیر شگرف خون ابا عبدالله الحسین (ع) در تعیین مسیر تاریخ پی برده است و ماه محرم هر سال خونی تازه در کالبد جهان اسلام تزریق می کند و جانی دوباره به آن می بخشد.

همگان اذعان می کنند کلیدی ترین نقطه برای خلق حماسه 9 دی 88، از اهانت فتنه گران به محرم و عاشورای 88 حاصل شد که اقدام و واکنش به جا و به موقع مردم با وفا و بصیر ایران ، فتنه گران کوفی را ناکام گذاشت.

دیگر دنیا، سران نظام سلطه و استکبار و صهیونیزم بین الملل باید بفهمند که این روحیه حسینی و تفکر عاشورایی است که از هر زن و مرد ، پیر و جوان، خرد و کلان، روستایی و شهری ایرانی، بمب اتم می سازد نه به ظاهر راکتورهای نطنز و فردو و اراک.

امروز بزرگ ترین مرکز غنی سازی در ایران، مشهد مقدس است که در راکتور دائمی و ابدی حرم مطهر با چرخش زائرین به دور سانتریفیوژ ضریح منوّرش، محصولی با غنای 100% تحویل می دهد.

محصولی که پس از این غنی سازی معنوی به نقطه ای از بصیرت و خودآگاهی می رسد که دست به حماسه آفرینی می زند، حماسه 22 بهمن 57، حماسه 13 آبان 58 ، حماسه 8 سال دفاع مقدس، حماسه 23 تیر 78 و حماسه 9 دی 88 می آفریند و برای حماسه سازی های بعدی آماده تر و خبره تر می شود.

آری بمب های اتمی ایران، یکایک نوجوانان و جوانان و مردم ایران اسلامی اند که در جای جای این ملک و مملکت با عشق و شور حسینی و مهدوی زندگی می کنند و همگی دل در گرو حرم با صفای آقای خود علی بن موسی الرضا (ع) دارند.

این روزها ، روزهای پرکار در امر غنی سازی است که آحاد مردم و عاشقان خاندان اهل بیت بی وقفه و علی الدوام در سانتریفیوژ ضریح مطهر در راکتور حرم امام رضا (ع) می چرخند و پس از 3 روز گشت و گذار معنوی در مرکز غنی سازی مشهد مقدس با غنای 100% رهسپار دیار خود می شوند .

چه خوب بود که غربی ها و اعضا گروه 1+5 ، همین روزها به مشهد بیایند و بازرسی های خود را بدون اطلاع قبلی و در هر زمانی که خواستند به دقت انجام دهند و با راستی آزمایی از محصولات این راکتور بی نظیر ، پاسخ تمام بهانه ها و ابهامات ساختگی خود را بگیرند و به روشنی بفهمند که این پرونده هسته ای آنهاست که ابهامات فراوانی دارد نه پرونده هسته ای ایران .

البته راه آمدن تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان به راکتور مشهد مقدس باز باز است تا با حضور در این مرکز غنی سازی و بازدید از راکتور حرم مطهر، توافق نامه هسته ای خود را با امام رضا (ع) امضا کنند و تایید ایشان را برای ضمانت پرونده خود اخذ نمایند.

که در این صورت، هیچ دستاوردی از آن قابل معامله و به تعطیلی کشاندن نیست و پرونده روشن و پاک هسته ای کشورمان به سر منزل مقصود خواهد رسید.

فقط باید نگاه ها به ظرفیت ها و توانمندی های گسترده و عظیم داخلی معطوف شود و با تکیه بر آنها با طرف خارجی ماجرا ، متناسب شان و سابقه تاریخی هر کدام شان مواجهه صورت گیرد.

آری؛ چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید.

فرامرز گلستانی در مشهد

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه