این استان با مدیر روزمره «گلستان» نمی شود/ «آه» 25 ساله مظلومیت در گلوی یک استان

نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رمز پیشرفت گلستان دوری از اختلافات و تعامل و هماهنگی میان مجمع نمایندگان و دستگاه های اداری است، گفت: ما مدیر روزمره و مدیری که تنها ژست مدیریتی به خود بگیرد، نمی خواهیم. مدیر باید خلاق و عملگرا باشد تا بتوانیم استان مظلومی که بعد از حدود 25 سال هنوز در فقر است را متحول و «گلستان» کنیم.

به گزارش زرین نامه؛ رحمت اله نوروزی در نشست با جمعی از خبرنگاران استان و شهرستان علی آباد کتول به مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگاران، گفت: خبرنگاران رکن چهارم دموکراسی است و رسالت بزرگی برای آگاهی بخشی صحیح در جامعه به دوش می کشند.


وی در ادامه با اشاره گذشت حدود 25 سال تأسیس استان گلستان اظهار کرد: ما استانی مظلوم داریم که علیرغم منابع طبیعی و انسانی فراوان، فقر و محرومیت همچنان روی سر آن سایه انداخته است.


دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان با بیان اینکه از استان گلستان به عنوان نگارستان ایران یاد می شود و قومیت ها و مذاهب مختلفی را در خود جای داده، تصریح کرد: رتبه ما در اقتصاد و اشتغال در کشور 28 است. ما از ارز 7 تومانی دوره مرحوم آقای هاشمی بهره مند نبودیم و زیر پوست سبز استانمان فقر خوابیده است. باید همه ی ما فارغ از نگاه های سیاسی و قومیتی، تلاش کنیم تا کمبودها و عقب افتادگی های این استان را در گام دوم انقلاب اسلامی رفع کنیم.


وی با بیان اینکه گلستان، به عنوان یک استان کشاورزی شناخته می شود و مجموع همه ی شهرک های صنعتی استان شاید به اندازه نیمی از فولاد مبارکه اصفهان هم نشود، تاکید کرد: در سال جهش تولید قرار داریم، در حالی که باید از تولید در استان حمایت شود، کشاورزان ما هنوز با مشکلات عدیده ای همچون تهیه بذر، سم و کود و... مواجه هستند.


نوروزی با بیان اینکه خبرنگاران باید هم از مجمع نمایندگان و هم از مسئولین اجرایی در سطح استان و شهرستان ها مطالبه گری کنند، اظهار کرد: مسئولین باید برنامه های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت داشته باشند و آن ها را با مردم بازگو کنند نه اینکه از مدیریت تنها، ژست مدیریتی اش را به خود بگیرند.


نوروزی با تاکید بر اینکه تعامل و همدلی مجمع نمایندگان و مدیران اجرایی استان، رمز پیشرفت گلستان است ، اذعان کرد: مجمع نمایندگان و مجموعه استانداری هر کدام پتانسیل هایی دارند که در کنار هم زمینه ساز رشد استان خواهند بود. ما می خواهیم واقعاً کار کنیم چرا که دلمان برای استان می سوزد.


وی از هماهنگی مجمع نمایندگان استان و استانداری برای پیگیری و اجرای 10 طرح بزرگ در استان گلستان خبر داد و گفت: اجرای فاز دوم نیروگاه برق علی آباد کتول یکی از این طرح هاست.


نوروزی همچنین گریزی به تغییرات مدیریتی در سطح استان و شهرستان ها زد و گفت: ما به استقلال سه قوه معتقدیم و جناب آقای استاندار نیز به مشورت با مجمع نمایندگان اعتقاد دارند. انتظار مجمع نمایندگان هم این است که نگاه قومیتی و سیاسی کاری نباشد و مدیران دستگاه ها از میان افراد بومی، متعهد و متخصص انتخاب شوند تا بتوانند دلسوزانه قطار رشد و پیشرفت استان را با برنامه های خود به حرکت در آورده و زمینه ساز تحول شوند.


نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تجهیز ساختمان قدیم بیمارستان قائم این شهرستان گفت: متاسفانه تعداد تخت های بیمارستانی ما نسبت به استان های همجوار کمتر است. به همین دلیل ما به دنبال احیا و تجهیز این ساختمان به عنوان یک مرکز درمانی خوب برای ارائه خدمات بهتر مردم هستیم، در این راستا نیز با جناب آقای دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت رایزنی هایی انجام شده است.


وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های گردشگری در شهرستان علی آباد کتول هم گفت: دو دهنه محمد آباد کتول و زرین گل و آبشار تمام خزه ای کبودوال پتانسیلی خوب برای بیتوته مسافران در این شهرستان هستند، اما باید زیرساخت های مناسب گردشگری در این منطقه فراهم شود که احداث تله کابین یکی از این موارد است. اما باید همه کمک کنند تا گره ها باز شده و کار به مرحله اجرا برسد.


نوروزی همچنین با اشاره به اینکه 70 درصد توتون کشور در استان گلستان، به ویژه شهرستان علی آباد کتول کشت می شود، گفت: به تازگی دو سرمایه گذار برای احداث کارخانه فرآوری محصولات توتونی اعلام آمادگی کرده اند، که درصورت حمایت و دراختیار گرفتن زمین، کار تاسیس این کارخانه در علی آباد کتول را آغاز خواهند کرد.

گفت و گو : نرگس تجری

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه