تاکید فرماندار علی آباد کتول به نظارت مستمر بر بازار/  بی رغبتی مردم به بازارهای شهرستان آسیب شناسی شود

فرماندار علی آباد کتول با انتقاد از چند نرخی بودن برخی اقلام اساسی در بازار این شهرستان گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا، مردم و کسبه این شهرستان نیز، همچون سراسر کشور از لحاظ اقتصادی آسیب دیده اند. باید برای کمک به مردم و رونق بازار، نظارت ها مستمر و با تخلفات به طور جدی برخورد شود.

به گزارش زرین نامه؛ ابراهیم احمدی در نشست با مسئولین اصناف علی آباد کتول، با اشاره به سابقه انقلابی مردم این شهرستان گفت: ورود شخصیت های بزرگ و تاثیر گذار در انقلاب مانند مقام معظم رهبری به این شهرستان برای سرعت بخشیدن به حرکت انقلابی جوانان این منطقه و تقدیم 3 شهید در راه پیروزی انقلاب اسلامی، از افتخارات ماست.
وی در ادامه با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور و شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: در این 2 سال اخیر، بسیاری از خانواده ها و کسبه بازار شغل و درآمد خود را از دست دادند. همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم و باید به یکدیگر کمک کنیم تا کشتی اقتصاد در ساحلی امن پهلو بگیرد.
احمدی با بیان اینکه وجود پرونده‌های تعزیراتی در شأن کاسبان و بازاریان ما نیست، تاکید کرد: بسیاری از تخلفات به دلیل ناآگاهی شکل می گیرد که این مشکل با آموزش های مستمر حل می شود. باید تلاش کنیم تا حجم پرونده‌ تخلفات تعزیراتی در دادگاه‌های شهرستان کاهش یابد.
فرماندار علی آباد کتول با انتقاد از چند نرخی بودن برخی اقلام در بازار، گفت: این موضوع باعث نارضایتی شهروندان و طرح شکایات مختلف می شود. دستگاه‌های دولتی ذیربط و بسیج اصناف باید از طریق واحدهای صنفی، نظارت بیشتری بر قیمت ها داشته باشند و از افزایش قیمت‌ های کاذب و چند نرخی در بازار جلوگیری کنند.
احمدی خطاب به رؤسای اتحادیه‌های صنفی، پیشنهاد داد: با ایجاد فضای رقابتی میان اعضا در زمینه رعایت مقررات صنفی و شاخص‌هایی نظیر کیفیت، قیمت و بهداشت، واحدهای برتر را شناسایی و آن ها را تشویق کنند.
فرماندار علی آباد کتول با طرح این سؤال که «چرا برخی از شهروندان خرید های خود را از شهر های دیگر انجام می دهند؟» تصریح کرد: اگر می خواهیم بازار در این شهرستان رونق بگیرد، باید مسائلی مانند تنوع، کیفیت و قیمت اجناس و ظاهر مغازه ها و فروشگاه ها که همه ی این ها در جذب مشتری تاثیر زیادی دارد و نبود هر یک از این ها، سبب می شود شهروندان به سمت بازارهای شهرستان های مجاور همچون گرگان و گنبد کشیده شوند، آسیب شناسی شود.

5554155541


انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه