اختصاص اعتبار 130 میلیاردی برای تکمیل پروژه های زیرساختی مدارس در گلستان

استاندار گلستان از اختصاص اعتبار 130 میلیارد تومانی برای پرداخت سهم دولت جهت تکمیل پروژه های خیرساز، هوشمندسازی کلاس ها و همچنین تامین زیرساخت های سرمایشی و گرمایشی مدارس استان، اختصاص یافت.

به گزارش زرین نامه؛ علیمحمد زنگانه در آیین تجلیل از معلمان شهرستان علی آباد کتول، شغل معلمی را جایگاهی رفیع توصیف کرد و گفت: معلمان، افسران دفاع مطهر در جنگ نرم هستند.
وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس که جنگ سرد بود، احساس حضور در جبهه برای دفاع از ارزش های انقلاب و خاک میهن به وضوح احساس می شد، ولی با توجه به ویژگی های جنگ نرم، حضور در جبهه دفاع مطهر به راحتی و وضوح احساس نمی شود و برای تشخیص باید هوشیارتر باشیم.
زنگانه تصریح کرد: در کنار جنگ نرم، دشمن جنگ اقتصادی را نیز به حربه های خوب برای مقابله به ایران اسلامی، افزوده است و باید برای صیانت از ارزش های نظام اسلامی که با خون شهیدان و تلاش امام راحل و رهبری امام خامنه ای تا کنون حفظ شده، در عرصه دفاع مطهر و قرارگاه های اقتصادی آگاهانه و جهادی اقدام باشیم.
زنگانه با اشاره به اعتبارات آموزش و پرورش استان در سال 1401 گفت: 130 میلیارد تومان از بودجه امسال استان، جهت پرداخت سهم دولت در تکمیل پروژه های خیرساز، هوشمندسازی کلاس ها و همچنین تامین زیرساخت های سرمایشی و گرمایشی مدارس استان، اختصاص یافته که با اجرای این پروژه ها، ما دیگر مدرسه ای با سیستم های قدیمی گرمایش و سرمایش نخواهیم داشت.
وی همچنین افزود: برای سالن های ورزشی مدارس و خوابگاه دختران دانشگاه فرهنگیان بیش از 200 میلیارد مصوبه در جریان یفر ریاست محترم جمهور به این استان، اخذ شد که نشان از ویژه ایشان به این استان دارد و امیدواریم با عملیاتی شدن آن، شاهد ارتقاء زیرساخت های آموزشی در گلستان باشیم.
زنگانه در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری برای آموزش و پرورش دانش آموزان، انتقاد کرد: سرانه یک زندانی از یک دانش آموزش بیشتر است و این درحالی است که مفاهیم پیشگیرانه را درکودکی می توان آموزش داد. کشورهای دیگر موفق، 80 درصد منابع خود را برای آموزش و پرورش کودکان صرف می کنند.
استاندار گلستان اذعان کرد: اگر چنین عمل کنیم، چند سال بعد می ‌بینیم که این کودکان، در نوجوانی شخصیتی خودکنترل خواهند داشت که مانع بسیاری ازآسیب ها و جرم ها می شود.

خبرنگار: نرگس تجری

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه